Vodafone misbruik methode

Vodafone misbruik methode

Het nieuwe verdienmodel bij Vodafone sinds de SMS-bundel is volledig geënt op data. Consumenten kunnen een Red Essential abonnement afsluiten voor een helder en vast maandbedrag vanaf een paar tientjes per maand. Helder, duidelijk, je weet wat je koopt. Telecombedrijven moeten ook kunnen investeren en doorontwikkelen dus voor een redelijke prijs ontvang je een goed landelijk netwerk met allerlei aanvullende services. Voor extra dataverbruik buiten de bundel betaal je iets extra. Akkoord.

Mysterieus dataverbruik

Maar dan, voert Vodafone, al dan niet in samenspraak met smartphoneleveranciers een beleid waarbij je zonder het in de gaten te hebben tot drie keer over de kop kunt gaan met de extra verbruikskosten voor data. Consumenten krijgen op de meest vreemde tijdstippen downloads om hun ogen tot meerdere Gigabytes. En dan is het kassa voor Vodafone. Dán wordt er pas echt geld verdiend. De downloads zijn onverklaarbaar en mensen hebben geen idee wat er plaatsvindt.

Zero service achteraf

Vraag je vervolgens bij de klantenservice van Vodafone waarom dit plaatsvindt en of het ongedaan gemaakt kan worden, dan is dat onmogelijk. Men biedt allerlei apps en instellingen ver weg zodat je kunt voorkomen dat Vodafone er n³g een keer vandoor gaat met de jackpot. Medewerkers via Twitter, Facebook, callcenter en Vodafone forums dragen alelmaal deze boodschap uit. Wanneer je via My Vodafone een vraag stelt wordt deze nooit behandeld.

Diefstal pur sang

Nietsvermoedende consumenten worden op deze manier op grote schaal misbruikt om geld te genereren. Het is compleet onrechtvaardig om out of the blue exhorbitant hoge rekeningen te generen voor doorsnee gebruikers die gewoon een smartphone willen gebruiken en een fatsoenlijke rekening willen betalen.

In deze website wordt het volledige dossier en aankomende ontwikkelingen bijgehouden om recht te halen tegen wanpraktijken.